درباره ناظر

صنایع تولیدی فراگستر با همکاری و در اختیار داشتن دانش فنی تولیدکنندگان برتر دنیا، دست به تولید پیشرفته ترین و حساس ترین تجهیزات حفاظت الکترونیک با نام تجاری ناظر زده است

سبد خرید

مقالات - دوربین مدار بسته ایرانی ناظر

شرایط امروز کشور عادی نیست

به گزارش فراگسترآنلاین در گفتگوی رادیو اقتصاد با ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران : حقیقت کلمه اینکه در این شرایط سخت تحریمی و اقتصادی همه باید برای اعتلای هرچه بیشتر نظام و مملکت پای کارباشند.

وی اظهارداشت: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید در مملکت به نحوی باشد که موانع فضای کسب و کار در جامعه برطرف و تولیدکنندگان، کارآفرینان، صنعتگران و در یک کلام فعالان اقتصادی بتواند با خیال راحت در حوزه های مختلف به فعالیت بپردازند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالان اقتصادی کشور به رغم تمامی مشکلات و چالش ها با تمام قوت و قدرت در جبهه اقتصادی حضور داشته و در حال نبرد با دشمنان هستند.

ادامه مطلب

خوش‌بینی به تولید تابستانه

به گزارش فراگستر آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد:
شاخص مدیران خرید در اولین ماه تابستان منتشر شد. مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران، شاخص مدیران خرید (PMI) موسوم به شامخ را برای تیرماه امسال ۰۷/ ۵۰ واحد اعلام کرده است که نسبت به شامخ ماه قبل ۵۹/ ۰ واحد معادل ۱/ ۱ درصد کاهش دارد. با توجه به اینکه این رقم همچنان بالای رقم ۵۰ واحد است، نشان دهنده آن است که مرز انتظارات آینده بنگاه‌های اقتصادی برای انبساط و انقباض یا رونق و رکود باقی‌مانده است.

ادامه مطلب

چرا باید دوربین ایرانی استفاده کنیم؟

پیل اندر خانهٔ تاریک بود/عرضه را آورده بودندش هُنود

دیدنش با چشم چون ممکن نبود/اندر آن تاریکیش کف می‌بِسود

ماجرای تولید ایرانی و پراید، ماجرای فیل حضرت مولاناست برای ما این روزها، از هر سه نفری که سراغ مان می آید، دو تایشان فیلسوفانه خارجی پرستی شان را پشت کشته های جاده ای پراید مخفی می کنند و حکایت های بی شمار از بی کیفیت بودن هر آنچه تولید ایرانی است نثارمان می نماید. آن قدر این حکایت تکرار شونده شده که دیگر بجای پاسخ منطقی، سقراط وار تائیدشان می کنم، و همه آنچه شبکه های اجتماعی زرد در ذهن جامعه مان بی وقفه تزریق می کنند، از زبان آنهایی می شنوم که از یک سو یا دایه ایران دوستی و ایران پرستی شان در عشق به فلان امپراتور هر لحظه قلیان می کند، یا از سوی دیگر ذوب شدگانی که از همه فضایل و نصایح، پیشانی اش را برگزیده اند.

“اصلاً تولید ایرانی چه معنایی دارد، این ها همه اش مونتاژ است.”

و چقدر آشناست این تحلیل ها، و چقدر تامل برانگیز است، حکایتی که هفت صد و هفتاد سال پیش، انگار درست برای امروز ما نقل شده است:

آن یکی را کف به خرطوم اوفتاد / گفت همچون ناودانست این نهاد

آن یکی را دست بر گوشش رسید / آن بَرو چون بادبیزن شد پدید

آن یکی را کف چو بر پایش بسود / گفت شکل پیل دیدم چون عمود

آن یکی بر پشت او بنهاد دست / گفت خود این پیل چون تختی بُدست

حالا وسط این تاریک بازار، تنها صدایی که شنیده نمی شود، دو کلام حرف حساب است، نقد فنی است، حرف منطقی است. من مانده ام این وسط، همین کار ما را فلان ابربرند جهانی که انجام می دهد می شود تولید کننده، می شود کمپانی درجه یک، اما ما می شویم مونتاژ کار!

از حق نگذریم، خودمان هم خوب تشریح نکرده ایم، خاک خورده های تولید هم اینقدر سرشان به رفع مشکلات روزمره و خلق الساعه بند شده که نمی توان ازشان توقع داشت بنشینند و کمی حرف حساب تحویل جامعه بدهند. این وسط هم بعضی صداها، از کوزه های خالی آن قدر هیاهو می کند که نگو و نپرس.

همچنین هر یک به جزوی که رسید / فهم آن می‌کرد هر جا می‌شنید

اکنون شاید بهترین کاری که بتوان برای آینده انجام داد، گفتگوی منطقی و فنی است. استدلال علمی، بدون هیچ جهت گیری تجاری و جناحی. برای همین بر خودم تکلیف کردم دانشم را در این باب افزایش دهم و نصیحت حضرت مولانا را بپذیرم:

از نظرگه گفتشان شد مختلف / آن یکی دالش لقب داد این الف

در کف هر کس اگر شمعی بُدی / اختلاف از گفتشان بیرون شُدی

مباحث فنی و پرداختن به مفاهیم کلی در ساخت دوربین ها را، به یاری پروردگار در سلسه مباحث با عنوان ” چرا باید دوربین ایرانی استفاده کنیم؟” بطور مرتب و پیوسته در این سایت منتشر می کنیم، تا اساتید جان دست بر قلم گیرند و به بهانه نقد و تحلیل علمی کمی در روشن شدن این فضای غبارآلود و بالا بردن آگاهی مان، یاری مان رسانند.

 

ادامه مطلب

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ناظر از جدیدترین اخبار آگاه شوید.